Storbank hæver prisen markant for betjening

Prisen for den personlige betjening stiger nu for kunderne i Nordea. Få et overblik her over hvilke ydelser, som nu koster mere at få.

Ifølge Nordea er det blevet dyrere at gennemføre personlige ekspeditioner.

Kunderne i Nordea skal nu betale mere for at modtage den personlige betjening.

Det skriver Politiken.

For kunderne har modtaget en besked om de nye gebyrer for personlig betjening i filialen eller telefonen.

Prisændringerne trådte i kraft 31. marts.

Her stiger priserne i Nordea

I beskeden fra banken fremgår det blandt andet, at udskrift af betalingsoversigter stiger fra 40 til 75 kroner, skriver avisen.

Kontoudskrift på papir kostede førhen 15 kroner, men femdobles i pris og koster nu 75 kroner.

Overførsel af penge mellem egne konti var førhen gratis, men vil fremover koste 60 kroner. Og samtidig stiger prisen for betaling af girokort fra 50 til 75 kroner.

“Dummebøder til de ældre”

Prisstigningerne rammer de bankkunder, der ønsker en personlig betjening.

En af dem er Bodil Maja Larsen, der ikke har en computer, og som betaler sine regninger via girokort i banken.

Desuden hæver hun altid sine penge i kontanter.

“Gebyrerne stiger med flere hundrede procent. Folkepensionen er steget med 1,2 procent. Det hænger slet ikke sammen, og reelt indfører de jo dummebøder til alle de ældre kunder,” siger Bodil Maja Larsen.

Dét siger Nordea

I brevet til kunderne begrunder Nordea prisstigningerne med, at bankens udgifter “er generelt stigende”.

Ifølge Nordea er det blevet dyrere at gennemføre personlige ekspeditioner.

På samme tid peger banken på, at “du kan klare det meste i netbank og mobilbank”.

Først publiceret: 3. april 2023
Artiklen er sidst opdateret 3. april 2023 kl. 13:21

Se, hvad vi ellers skriver om:

, og