Mobilepay: Det er ikke svindel

En sikkerhedsbesked fra betalingsappen har gjort 69-årig kvinde utryg. Men det er der ikke grund til, lyder det fra Mobilepay.

Mobilepay beder nogle brugere om opdatere deres oplysninger med brug af NemID eller MitID.

En besked fra betalingsappen Mobilepay har opnået det modsatte af hensigten.

Det skriver Tv2.

I disse uger beder Mobilepay alle deres brugere, som kun er identificeret med cpr-nummer, om at opdatere deres oplysninger med brug af NemID eller MitID.

Dette sker for at øge sikkerheden.

Men det har resulteret i utryghed hos nogle, det kan 69-årige Hanne Petersen skrive under på.

Hvordan er svindlerne kommet ind?

I beskeden fra Mobilepay lød det, at hvis ikke hun ønskede at opdatere med NemID eller MitID, så ville hendes Mobilepay blive spærret.

“Det gjorde mig utryg, fordi jeg ikke havde hørt noget om det, og jeg tænkte bare: “Hvordan er de svindlere kommet ind i min app?”, siger Hanne Petersen til Tv2.

Forsøgt at sprede budskabet

Men det var ikke svindel, oplyser Mobilepays presseansvarlige, Peter Kjærgaard, til Tv2.

Ifølge ham har Mobilepay så godt som muligt har forsøgt at sprede budskabet om, at brugerne skulle være forberedte på at modtage en besked.

Beskeden om at opdatere oplysninger på appen bliver sendt ud til 35.000 brugere om dagen.

“Vi forsøger at kommunikere igennem de kanaler, som vi kan, så jeg kan umiddelbart ikke se, hvad vi kunne have gjort anderledes. Har man spørgsmål, kan man ringe til vores kundesupport,” siger han.

Kilde: Tv2

Først publiceret: 27. januar 2023
Artiklen er sidst opdateret 27. januar 2023 kl. 11:16

Se, hvad vi ellers skriver om:

, og