De 5 mest almindelige problemer med e-Boks: Sådan løser du dem
Har du problemer med at logge ind, finde dine breve eller få besked om ny post i e-Boks? Du er ikke alene. Her får du hjælp til de mest typiske udfordringer – og hvordan du kommer videre.

Mange oplever bøvl med e-Boks, når de skal finde post, ændre kontaktoplysninger eller logge ind.
Heldigvis er der hjælp at hente. Her får du svar på de mest almindelige problemer, og hvordan du selv løser dem.
1. Jeg kan ikke logge ind
Det mest almindelige problem er, at man ikke kan komme ind på sin e-Boks.
Ofte skyldes det, at man taster forkert MitID-kode – eller at der er problemer med selve MitID.
Tjek først, at du bruger den rigtige loginside: www.e-boks.dk. Prøv derefter at logge ind med MitID igen.
Hjælper det ikke, så prøv med en anden browser eller genstart din enhed. Du kan også tjekke, om e-Boks har tekniske problemer på deres statusside.
2. Jeg får ikke besked, når der kommer ny post
Mange oplever, at de ikke får besked, selvom der ligger ny digital post i e-Boks. Ofte skyldes det, at notifikationer ikke er slået til.
Log ind på e-Boks og klik på “Indstillinger”. Her kan du vælge at få besked via e-mail eller SMS, hver gang der kommer ny post.
Husk at tjekke, om dine kontaktoplysninger er opdaterede og korrekte.
3. Jeg kan ikke finde et brev, jeg har fået
Hvis du mangler et brev, du tidligere har set, kan det ligge i papirkurven eller under et andet faneblad.
Gå ind i din e-Boks og brug søgefeltet øverst. Du kan søge på afsender, dato eller emne.
Tjek også mapper som “Arkiv” og “Papirkurv”.
Nogle breve fra myndigheder ligger under “Digital Post”, mens private breve ligger under “Post fra virksomheder”.

4. Jeg har fået ny e-mail – hvordan ændrer jeg det i e-Boks?
Det er vigtigt at opdatere din e-mail i e-Boks, hvis du vil være sikker på at få besked om ny post.
Log ind på e-Boks, klik på dit navn øverst, vælg “Indstillinger” og derefter “Kontaktoplysninger”.
Her kan du ændre din e-mail og mobilnummer. Husk at gemme dine ændringer.
5. Jeg bruger ikke smartphone – hvordan får jeg adgang til e-Boks?
Hvis du ikke bruger MitID-appen, kan du stadig tilgå e-Boks via computer med MitID kodeviser.
Gå ind på e-boks.dk og vælg “Log ind med MitID”. Herefter indtaster du bruger-ID, adgangskode og en engangskode fra kodeviseren.
Hvis du ikke har adgang til computer, kan du få hjælp hos Borgerservice eller biblioteket. Nogle kommuner tilbyder også printservice for vigtige breve.
Først publiceret: 18. juni 2025
Artiklen er sidst opdateret 18. juni 2025 kl. 7:22